Zeker een derde van de bouwprofessionals (architecten, hoofdaannemers, gespecialiseerde aannemers en installateurs) is aankomende week van plan de Week van de Bouw 2015 te bezoeken. Eén op de vijf twijfelt over bezoek hieraan.
Dit blijkt uit onderzoek van USP Marketing Consultancy onder 279 personen werkzaam in de bouwsector. De Week van de Bouw 2015 is een combinatie van bouwgerelateerde evenementen en beurzen, waaronder de BouwBeurs. In de bouwsector is men volgens het onderzoek zeker te spreken over dit initiatief: 54% van de bouwprofessionals reageert hier positief over, de rest heeft een neutrale houding. Men is vooral positief omdat op deze manier meerdere beurzen en evenementen tegelijk bezocht kunnen worden. Dit wordt door veel partijen als zeer efficiënt gezien.
Productinnovaties
De drie belangrijkste redenen om de Week van de Bouw te bezoeken zijn het op de hoogte blijven van de laatste productinnovaties en noviteiten (43%), informatie vergaren over de belangrijkste marktontwikkelingen (30%) en netwerken (16%). Volgens het onderzoek gaat 58% van de architecten naar de beurs. Installateurs blijven weg; 14% gaat komende week naar Utrecht.
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.