Consumenten vinden vooral kwaliteit van tegelwerk belangrijk, prijs speelt nauwelijks een rol. Dat blijkt uit onderzoek van tegelbrancheorganisatie Bovatin samen met onderzoeksbureau I&O Research. In totaal deden ruim 1.300 consumenten mee.
Kwaliteit en communicatie
Vaak wordt aangenomen dat een consument enkel kiest op prijs. Niet waar, blijkt uit het onderzoek. Maar liefst 90% noemt een goede kwaliteit belangrijk. Daarnaast zijn het nakomen van afspraken (70%) en een goede communicatie (40%) van belang voor consumenten. Slechts 13% noemt de prijs als belangrijk onderwerp; jongeren vinden dit nog net iets minder belangrijk dan ouderen. Diploma’s en certificeringen worden met 5% het minst vaak genoemd als belangrijk.
Vloerverwarming
De belangrijkste reden om tegels te kiezen is vaak vanwege de combinatie met vloerverwarming. In de slaapkamer kiest men liever voor PVC of hout. Mond-tot-mond-reclame is vaak de belangrijkste reden om voor een tegelzetter te kiezen. Veel minder mensen gebruiken internet, televisie of tijdschriften. Social media is dan wel weer soms een informatiebron.
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.