#Bouwpraktijk

Bewustwordingscampagne ‘Ik woon zen’ van start

Het Lente-akkoord is gestart met de bewustwordingscampagne ‘Ik woon zen’. Met een video, online campagne en website worden de voordelen van Zeer Energiezuinige Nieuwbouw (ZEN) onder de aandacht gebracht bij de consument.

Zeer Energiezuinige Nieuwbouw (ZEN) is het vervolgprogramma van de partijen in het Lente-akkoord (Aedes, Bouwend Nederland, NEPROM, NVB en de minister van BZK). Doel van ZEN is een positieve kanteling in de woningmarkt te stimuleren, waardoor energie niet langer een kostenpost is, maar een waardevermeerdering. Over vijf jaar is alle nieuwbouw (bijna) energieneutraal of zelfs energieleverend. Een mooie kans, volgens het Lente-akkoord. Niet alleen voor de bewoners en samenleving, maar ook voor de bouwer, de corporatie, de belegger en de projectontwikkelaar.

Concrete voordelen

De focus van ZEN ligt op energiereductie, een term die de consument nu nog weinig zegt. Maar met de bewustwordingscampagne wordt energiereductie inzichtelijk gemaakt en vertaald naar concrete voordelen. Energiezuinig wonen maakt een fundamenteel verschil in het wooncomfort, de portemonnee en het milieu. Bij comfort, gezond binnenklimaat, verlaging van energielasten en waardevermeerdering heeft de consument wel een beeld.

Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

Schrijf je in voor de Aannemer nieuwsbrief

Elke week de laatste ontwikkelingen uit de aannemerij ontvangen in je mailbox?
Sluit je aan bij ruim 6.600 bouwprofessionals en mis niets!