Asbestbranche start campagne adembescherming
De asbestbranche is samen met de Stichting Certificatie Asbest (Ascert) een nieuwe campagne gestart om het gebruik van adembescherming te promoten. Per 1 juli 2014 gaan door aanpassing van het Arbobesluit nieuwe asbestgrenswaarden gelden.
‘Doe jij luchtig over adembescherming?’ is de naam van de campagne, die zich vooral richt op mensen in de uitvoerende bouw. Via een online instructieprogramma worden de negen regels voor een juist gebruik van beschermingsmiddelen uitgelegd.
Fittest
Op de website kan ook een fittest gedaan worden om te bepalen welk model en welke maat masker het beste bij het gezicht passen. Wanneer een masker niet goed aansluit, vermindert de mate van bescherming sterk. De juiste ‘fit’ is dus belangrijk. Deze jaarlijkse fittest wordt per 2015 opgenomen in asbestcertificatieschema’s.
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.