ERA Contour, SolidLux en Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling strijden dit jaar om de BouwKennis Marketing Jaarprijs. Uit alle inzendingen waren eerder al tien kanshebbers geselecteerd voor deze prijs. Zij mochten vrijdag 24 juni via een elevator pitch de vakjury overtuigen van de kracht van hun marketingconcept. De drie finalisten zijn gekozen op basis van de criteria strategie, innovativiteit, betekenis voor de doelgroep en communicatieve uitrol.
Donderdag 22 september wordt de winnaar bekendgemaakt tijdens de BouwKennis Jaarbijeenkomst in theater DE KOM te Nieuwegein. Een toelichting op de concepten van de drie finalisten:
ERA Contour, Hazenberg Bouw en Koopmans Bouwgroep – lekkerEIGENhuis
lekkerEIGENhuis is de meest uitgebreide en complete conceptwoning voor betaalbare koop- en huurwoningen in Nederland. De wooncollectie van lekkerEIGENhuis is in nauwe samenwerking met de eindgebruikers ontwikkeld. Dat maakt het concept uniek. Met een betaalbaar dak boven je hoofd alleen ben je er namelijk nog niet. Eigenheid en keuzevrijheid zijn belangrijk voor de moderne woonconsument. Daarom omvat de collectie maar liefst 7 vormtypes, 15 architectuurstijlen (woonsmaken), 4 basisplattegronden, 6 beuk- en dieptematen en vele materialen en opties die te combineren zijn tot meer dan 10.000 verschillende variaties in woningen.
SolidLux – Introductie SolidLux instant coating
SolidLux Instant Coating is een gepatenteerd dekkend coatingsysteem voor industriële vloeren dat in combinatie met UV-licht onmiddellijk uithardt en binnen enkele minuten na het aanbrengen 100% mechanisch en chemisch belastbaar is. Dit innovatieve systeem is volledig oplosmiddelvrij en ontwikkeld in co-creatie met gespecialiseerde partijen op het gebied van UV-technologie. Het assortiment SolidLux omvat een complete productlijn en wordt geleverd in 10 industriële standaardkleuren; alle overige kleuren op aanvraag. Het enige wat de applicateur naast de gebruikelijke verwerkingsmaterialen nodig heeft, is een UV-loop- of handlamp.
Van Wanrooij Bouw & Ontwikkeling B.V. – aangenaam wonen
Aangenaam wonen is het motto waar het Van Wanrooij als specialist bij de ontwikkeling en bouw van nieuwbouwwoningen om te doen is. Aangenaam wonen willen ze voor klanten op alle fronten waarmaken, zoals bijv. in het (digitale) zoekproces naar de juiste woning, tijdens de aankoopfase, tijdens de (korte) bouwperiode en deze afsluiten met een aangename (foutloze) oplevering. Met name de eerste fase, de zoektocht naar de juiste woning verloopt voornamelijk digitaal. Ze hebben hierop ingespeeld door te investeren in digitale experts (in huis te halen), in digitale en online marketing en recent data-analyse (volledig in eigen huis) hieraan toe te voegen. Dit alles met het doel om klanten maximaal van dienst te kunnen zijn.
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.