De 140 vestigingen en distributiecentra van bouwmaterialenhandel BMN laten hun afval voortaan inzamelen en verwerken door GP Groot. Inmiddels zijn bij de BMN locaties door GP Groot ruim 1.000 containers geplaatst.
De afdeling ESG (Environmental, Social & Governance) houdt zich binnen BMN zich met verduurzaming van de bedrijfsvoering. Zo ook op het gebied van afval, vertelt Michael Bool, Projectadviseur ESG bij BMN. “Voorheen werkten we met verschillende afvalverwerkers samen en lag de coördinatie van ons bedrijfsafval bij de afdeling facility. Maar met meerdere databestanden werd het enorm onoverzichtelijk en was het een uitdaging om degelijk te kunnen rapporteren. Doordat we nu een landelijke samenwerking met GP Groot hebben, kunnen we de gegevens van alle regio’s bij elkaar brengen in één overzichtelijk dashboard.“
Real time inzicht in data
Het dashboard van GP Groot geeft real time inzicht in data. De data zijn te filteren op onder andere regio, totaal, maand en kwartaal. “Aan de hand van die gegevens nemen we medewerkers mee in ons verhaal en dat helpt weer bij de bewustwording van wat er gebeurt met ons afval”, aldus Bool.
Marit Bus, implementatiemanager bij GP Groot, geeft aan dat bij de verdere professionalisering van het afvalmanagement de focus ligt op verduurzaaming. “Zo willen we zoveel mogelijk circulaire ketens creëren, waarbij onder andere folies worden terug geleverd als plastic zakken. We blijven altijd toewerken naar optimalisatie.”
Lees ook: BMN neemt als eerste in NL Hyundai Xcient Fuelcell in gebruik
Discussie zien we graag op Aannemervak, maar wel met respect voor elkaar. Wij vragen daarom om onder volledige naam te reageren. Lees onze andere regels voor discussie hier. Met het plaatsen van een reactie verklaart u zich akkoord met deze regels.